|
Elérhetőségem |
|
Cijjasztok!
Először is itt az emailem:saddledred@citromail.hu
Itt az msnem:saddledred@hotmail.com
És tel:06.09..128. lehet találgatni:P
| |
|
Menü |
|
| |
|
Chat |
|
| |
|
Linkek/társoldalak |
|
| |
|
Játékok |
|
| |
|
Extra |
|
| |
|
Versenyek |
|
| |
|
Vicc |
|
| |
|
A hónap női képe |
|
Őt Michelle Dessler, a CTU egyik magas ragú beosztotja (volt) ezenkívül ő Tony Almeida felesége. | |
|
Szótár |
|
| |
|
G-portal keresés |
|
| |
|
Mp3 keresés |
|
| |
|
Bölcsességek |
|
| |
|
Don't copy |
|
| |
|
Boldog Névnapot! |
|
| |
|
Napszak köszöntő |
|
| |
|
Csak a rövid és tömör lényeg |
|
A 24 egy thriller, amely megkísérli valós időben bemutatni a cselekményeket, azaz minden egyes adásperc egy percnek felel meg a szereplők életéből. Ezt a valósidő-érzetet tovább erősíti a képernyőn időről időre megjelenő és hangosan ketyegő digitális óra. Leszámítva a reklám-perceket, egy epizód megközelítőleg 45 perc hosszú. Mivel több szálon fut a cselekmény, a hétköznapi tevékenységek (pl. evés, közlekedés) ideje alatt egy másik, izgalmas szálat mutatnak.
Eddig hat évadot élt meg a sorozat, a hatodik 2007. január 14-én indult. A 24 több szakmai díjat is begyűjtött az elmúlt években: többszörös Emmy-díj győztes; a negyedik – sok rajongó által leggyengébbnek ítélt – évad is három kategóriában nyert. 2002-ben Kiefer Sutherland elnyerte a legjobb férfi főszereplőnek járó Golden Globe-díjat a sorozatok kategóriájában, míg 2004-ben magát a sorozatot ítélték a legjobbnak. Sutherlandet 2006-ban is jelölték a díjra, de dupláznia már nem sikerült.
„Jack Bauer szövetségi ügynök vagyok, ez életem leghosszabb napja...” – minden így kezdődött. Ez a szlogen az első nap főcímében volt hallható, s azóta fogalommá vált a rajongók körében.
-------------------------
A rajongóknak jó hírem van!Kiefer további 2 évadot vállalt ami azt jelenti, hogy Jack-nek további 2 nehéz nap elé kell néznie még!
Szinva | |
|
CTU |
|
CTU logo
| |
|
|
|
Koncepcíó |
|
A széria egyik legnagyobb vonzereje kétségkívül a ragyogó koncepció. Az ötlet, hogy egy valósidejű sorozat készüljön, mely egyetlen nap, azaz 24 óra eseményeit meséli el percről percre egy féléven átívelő televíziós évad során, egyszerre zavarba ejtően egyszerű, elegáns és észbontó. Az ötlet Joel Surnow agyából pattant ki, és vele jött a legmegfelelőbb műfaj is: a suspense thriller, a szeriális történetmesélés egyik legrégibb zsánere. A valósidejűség a kulcs – ilyennel azelőtt még senki sem próbálkozott. Nagyon halkan teszem hozzá, hogy a mozivásznon láthattuk már a 24 egyenes ági felmenőjét, hosszú évekkel ezelőtt. Bár a párhuzamra eddig sehol sem találtam utalást, kétlem, hogy nekem egyedül tűnt fel a hasonlóság a 24 és a John Badham rendezte Johnny Depp-film, a Holtidő (Nick of Time) alapkoncepciója és premisszája közt. Utóbbi ugyanúgy, valós időben mesélte el egy politikus elleni merényletkísérlet történetét, de a hasonlóság nem fejeződik be ennyivel: itt is, ott is a főhős lányát elrabolva próbálják a rosszfiúk rábírni emberünket, hogy maga végezze el a piszkos munkát. Bármit is mond Joel Surnow, én bizony nem hiszem el, hogy a Holtidő nem inspirálta a 24 alapötletének kidolgozásában. Ez persze semmit nem von le munkájának értékéből, hiszen ő és csapata nem másfél, hanem 24 teljes órán keresztül tartja folyamatosan a feszültséget olyan szinten, hogy a világ minden pontján lélegzet-visszafojtva figyelik a képernyőt a nézők.
A valósidejű koncepció gigantikus csapda, ami elképesztő figyelmet és fókuszt kíván az íróstábtól. Az egész sorozat értelemszerűen azon áll vagy bukik, hogy a néző elhiszi-e, az események valóban az adott időtartamon belül bontakoznak ki. Ha egyetlen ponton is megbukik a koncepció, többé nem hiteles a cselekmény, és oda a feszültség, ami a sorozat éltető eleme.
Ide tartozik, hogy általában a napi szappanoperák, ezen belül többnyire az ausztrál és brit formátumban készülő napi szériák (így a Barátok közt) is többé-kevésbé valósidejűséget szimulálnak azáltal, hogy egyszerre futtatnak két-három, helyenként négy cselekményszálat, a jelenetek közötti időbeni vágások nélkül. A napi szériák strukturálása közben is ügyelnek az írók, hogy hozzávetőlegesen reális legyen az idő múlása, például ha egy karakter elindul A helyszínről B helyszínre. Már ez is megnehezíti a cselekményvezetést, más néven plottingot. A hagyományos szappanoperák írói azonban megengedhetik maguknak azt a „luxust”, hogy amennyiben lehetőség adódik rá minden szálon, napszakot váltsanak egy alaptotál (establishing shot) segítségével. A 24 írói ezt nem tehetik meg.
A valósidejűséget egyórás szériában hitelesen és szórakoztatóan értelemszerűen szintén párhuzamos cselekményszövéssel lehet csak megvalósítani. A 24 epizódonként három fő szálat vezet: Jack nyomozása, a Palmer szenátor kampánya körüli korrupciós bonyodalmak és a Bauer család kálváriája a különféle nációjú terroristákkal. Ezekből további kis szálak ágaznak le, például többször látjuk a gonoszok mesterkedéseit is, betekintést nyerünk a terveikbe, illetve számos alkalommal láthatjuk a Jack „hátországában”, a CTU terroristaelhárító kormányügynökség irodájában történő eseményeket. Az idő múlását a szálak közötti ide-oda vágások jelzik, a cselekmény ezek során halad előre.
Természetesen az ilyen típusú történetmeséléskor elengedhetetlenül becsúszik egy-egy kisebb csalás az írók részéről: többször megfigyelhető például, hogy odajutni egy bizonyos helyre sokkal tovább tart a szereplőknek, mint vissza, vagy túlzottan rövid idő alatt mennek végbe bizonyos dolgok. Ezeket azonban a történet előrelendítése érdekében „be kell nyelniük” az íróknak, és szerintem csak a leginkább szőrszálhasogató nézők akadnak fent rajtuk.
Némi csalásnak számít az is, hogy egy-egy órát sohasem látunk teljes egészében. Az egyes epizódok valódi játékideje 42 perc, mint minden amerikai, nem fizetős kereskedelmi csatornára készülő egyórás tévédráma esetében. A fennmaradó 18 percben reklámszünetek szakítják meg a cselekményt, négy alkalommal. A reklámszüneteket beharangozó, a sorozat márkajelzésévé vált, hangosan kongó digitális órajelzés mindig négy perccel későbbi időt mutat a reklámszünet után. (A hazai közszolgálati tévén nem tagolják reklámok a műsorokat, így az egyes epizódok jóval rövidebbek voltak egy óránál). A 24 tehát valójában csak 17 óra eseményeit mutatja be, ha a kákán is csomót akarunk keresni. A 42 percben ráadásul benne van a másfél perces recap, azaz az előző epizódok történéseit összefoglaló összeállítás is. Mégsem hihetjük azt, hogy meg vagyunk rövidítve: ahogy jeleztem, az írók a reklámszünetek alatt eltelt időt is beleszámítják a történetbe, tehát sohasem onnan folytatódik a cselekmény, ahol a szünet előtt abbamaradt.
Az Interneten több okostojás is rámutatott, hogy Jack Bauer 24 óra alatt egyszer sem megy WC-re. A különleges ügynöknek nyilván különleges képességei vannak anyagcseréje szabályozására is, jegyezték meg gúnyosan. Nos, ha valakit ez megnyugtat, a reklámszünetek alatti „holtidőben”, illetve amíg a cselekmény nem őt mutatta, Jack több tucatnyi alkalommal engedhetett a természet szavának. | |
|
|
|
Napjaink |
|
2024. November
H | K | S | C | P | S | V | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
|
| | |
|
Kiefer Sutherland/Jack Bauer |
|
| |
|
Carlos Bernard/Tony Almeida |
|
| |
|
Dennis Haysberd/David Palmer |
|
| |
|
Reiko Aylesworld/Michelle Dessler |
|
| |
|
Elisha Cutbert/Kim Bauer |
|
| |
|
Sarah Clarke/Nina Myers |
|
| |
|
Penny Johnson/Sherry Palmer |
|
| |
|
Xander Barkeley/George Masson |
|
| |
|
Leslie Hope/Teri Bauer |
|
| |
|
Dennis Hopper/Victor Drazen |
|
| |
|
Sarah Wynter/Kate Warner |
|
| |
|
James Badge/Chase Edmunds |
|
| |
|
Mary Lynn/Chloe O'Brien |
|
| |
|
Kim Raver / Audrey Raines |
|
| |
|
Arnold Vosloo /Habib Marwan |
|
| |
|
Nestor Serrano / Navi Araz |
|
| |
|
Shohreh Aghdasloo / Dina Araz |
|
| |
|
Roger Cross / Curtis Manning |
|
| |
|
Alberta Watson - Erin Driscoll |
|
| |
|
William Devane /James Heller |
|
| |
|
James Morrison / Bill Buchanan |
|
| |
|
A hónap férfi képe |
|
Őt azthiszem nem kell bemutatni..
De az újak kedvéért, ő Jack Bauer :) | |
|
Lana Parrilla / Sarah Gavin |
|
| |
|
Sean Astin / Lynn Mcgill |
|
| |
|
Jonah Lotan /Spencer Wolff |
|
| |
|
Gregory Itzin / Charles Logan elnök |
|
| |
|
Louis Lombardi / Edgar Stiles |
|
| |
|
Peter Weller / Christopher Henderson |
|
| |
|
Glenn Morshower / Aaron Pierce |
|
| |
|
Jude Ciccolella / Mike Novick |
|
| |
|
Jean Smart / Martah Logan |
|
| |
|
Ray Wise / Hal Gardner alelnök |
|
| |
|
Thank you |
|
| |
|
A hónap órája |
|
Ez az epizód az 1.évadból este 05:00-06:00-ig van.Dan keservesen ráfizetett a lányrablásra: amikor Gaines hazugságon kapja, kíméletlenül lelövi. Jack Bauer megérkezik a kórházba, de mielőtt bármilyen információhoz jutna, Gaines hívja a mobilján és közli: a lánya a kezükben van, és az élete attól függ, Jack teljesíti-e az utasításaikat. Az első feladata: vissza kell mennie a központba, és ott ki kell cserélnie a kompromittáló lemezt. Mindeközben Palmer szenátor előtt világossá válik: egész családja tudott a fia által évekkel korábban okozott halálos baleset eltussolásáról, és a tanácsadóiban is meging a bizalma... | |
|
A 24-ről |
|
| |
|
1.évad |
|
| |
|
2.évad |
|
| |
|
3.évad |
|
| |
|
Karikatúra:Jack Bauer |
|
| |
|
4.évad |
|
| |
|
5.évad |
|
| |
|
6.évad |
|
| |
|
Páran... |
|
| |
|
|